Managementul reputației în domeniul sănătății este din ce în ce mai important pentru medici, cabinete medicale și spitale, deopotrivă. Pe măsură ce mai mulți pacienți își caută furnizorii online este important să aveți o imagine și o prezență online puternice – una care să insufle încredere în abilitățile medicilor. Gestionarea reputației în domeniul sănătății înseamnă preluarea controlului asupra imaginii și brandului dvs. pentru a atrage mai mulți pacienți.

Pentru a înțelege mai bine gestionarea reputației în domeniul sănătății, puneți-vă următoarele întrebări:

Când potențialii pacienți caută online numele medicilor sau cabinetul medical, ce văd pacienții? Și care este prima lor impresie?

Accesați Google și căutați medicii sau cabinetul medical. S-ar putea să fii surprins de rezultate.

Utilizarea Internetului și a rețelelor sociale a explodat în ultimii ani și mulți pacienți se bazează acum pe internet pentru recomandările furnizorilor de servicii medicale. De-a lungul timpului, mulți medici și-au crescut baza de pacienți doar prin recomandări directe. Acest lucru nu mai este neapărat adevărat. Acum, din ce în ce mai mulți pacienți sunt preluați de pe web prin anunțuri plătite, căutare organică, recenzii online, articole și directoare online ale medicilor.

Managementul reputație medicale în cifre:

85% dintre utilizatori au încredere în recenziile online
33% dintre Millennials caută informații despre sănătatea lor în mediul online
72% dintre pacienți încep căutarea unui nou medic online
65% dintre pacienți cred că medicii ar trebui să răspundă la recenziile negative
84% dintre pacienți spun că cercetează online medicii înainte de a-și face o programare
48% dintre pacienți au spus că recenziile online pozitive îi pot convinge facă o programare și la un medic aflat în afara rețelei medicale cu care au contract și care le acoperă servicii medicale.

8 din 10 persoane consultă înainte de a decide să acceseze un anumit serviciu medical opinia unei persoane care a utilizat deja acel serviciu.

Managementul reputației, cunoscut și sub denumirea de management al reputației online (ORM), este procesul de influențare și control a reputației mărcii sau afacerii dvs. prin implicarea clienților.

Astăzi, oamenii postează ceea ce cred despre afacerea ta, fie pe site-ul tău, fie pe una dintre rețelele de socializare.

Companiile sunt mai transparente ca niciodată. Aceasta este și preferința clienților, în zilele noastre.

Acest lucru este și mai important în cazul organizațiilor din zona de sănătate. Achiziționarea unui serviciu medical, necesită o căutare (reserch) mai îndelungată și o analiză mai atentă din partea pacientului.

De multe ori, pacientul este atât de informat și pro-activ, încât cunoaște foarte bine terminologia de specialitate, tehnici medicale actuale, clinici și secții specializate și pe medicii supra-calificați.

Ce îi mai puteți oferi unui astfel de pacient? Răspuns: o reputație impecabilă, unde se văd clar opinii și recenzii ale alor pacienți avizați, instruiți și responsabili.

În procesul de achiziție a unui serviciu medical, un consumator:

  1. conștientizează existența serviciului
  2. ezită să-l acceseze
  3. consultă opiniile altor consumatori care au testat și evaluat deja serviciul

și abia după aceea decide dacă vrea sau nu să acceseze acel serviciu.

Managementul review-urilor online

Când vine vorba de reputație, marketingul online o amplifică, indiferent dacă este pozitivă sau chiar negativă. Prin urmare este extrem de important să știm cum să gestionăm reputația unei clinici sau a unui medic.

Există două moduri prin care vă dezvoltați o reputație în rândul pacienților:

  • cu pacienții dvs. existenți pe baza experienței lor cu cabinetul dvs. și
  • cu pacienții potențiali, utilizant percepția lor pe baza a ceea ce văd online, despre dvs. și cabinetul dvs.

Echipa noastră vă ajută să dezvoltați o reputație pozitivă în rândul pacienților dvs., precum și online pentru potențialii pacienți, pe baza a ceea ce « scanează » motoarele de căutare inclusiv în Social Media.

Vă ajutăm să:

  • colectați recenzii și să le distribuiți eficient
  • distribuiți notificări prin geolocalizare și referințierea locală pentru fiecare cabinet/medic farmacie, etc

Ne-am specializat continuu și astăzi reușim cu succes să:

  • identificăm majoritatea tăcută a pacienților iar utilizând tehnici adecvate reușim să le solicităm răspunsuri pe care dvs. le puteți ulterior valorifica pentru a îmbunătăți interacțiunea pacienților și calitatea serviciilor
  • concepem și lansăm campanii profesioniste de sondaje de satisfacție
  • încurajam pacienții să împărtășească un set de comentarii pe paginile dvs., opinii despre serviciile pe care tocmai le-au accesat prin campanii și sondaje de satisfacție utilizând aplicațiile cele mai eficiente

În ceea ce privește Managementul opiniilor, realizăm:

  • răspunsuri la recenzii pozitive prin utilizarea de platforme informatice adecvate, asigurând răspunsuri predefinite și sondaje de satisfacție
  • îmbunătățirea ratingului că obiectiv măsurabil al raportării de rezultate
  • reducerea costurilor per click în campaniile Google Ads că urmare a afișarii stelelor ca rating
  • îmbunătățirea clasificării cabinetelor ca urmare a referentierii locale eficiente

Videoclipurile promoționale și conținutul sponsorizat sunt modalități excelente de implementare a marketingului pe rețelele sociale.

Conținutul promoțional ar trebui să aibă empatie, fiabilitate și elemente vizuale care să atragă atenția pentru a-i determina pe oameni să facă click pe conținutul propus.

Acest lucru arată că Instagram, de exemplu, este o platformă eficientă de marketing social media pentru toate industriile, inclusiv asistența medicală.

Nu este suficient să vă gândiți « am un cabinet de ginecologie », deci am paciente femei și comunic pe Facebook. Dacă sunteți specializați în tehnici de fertilitate, nu aveți public exclusiv feminin, cu vârste de până la 45 de ani (să zicem). Soțul va căuta și el asiduu informații, soacra este și ea implicată…

Pentru exemplificare, vă prezentăm câteva statistici relevante

Până în 2020, Instagram avea potențialul de a ajunge la 928,6 milioane de oameni cu reclame, conform Digital 2020 .
și 92% dintre utilizatorii Instagram au urmărit o marcă, au dat clic pe site sau au făcut o achiziție după ce au văzut un anunț Instagram sau un produs sponsorizat.

Noi am studiat, am cercetat și vă dăm toate instrumentele pentru a vă promova eficient. Rețelele sociale sunt și locul unde putem identifica „promotorii” sau „ambasadorii de brand”.

Utilizăm soluții de gestionare a recenziilor pentru a vă detecta ambasadorii. Analizăm recenziile, tragem concluzii și îmbunătățim evaluarea.

Sunt doar câteva acțiuni pe care noi le întreprindem (cu instrumentele potrivite) pentru a pune la treabă Rețelele Sociale în beneficiul clienților noștri.